SEO optimizacija

SEO optimizacija

Optimizacija mrežne stranice (SEO – search engine optimization) je skup aktivnosti kojima naše web stranice bolje pozicioniramo na pretraživanju u web-pretraživačima. SEO može obuhvaćati različite vrste pretraga: pretrage teksta, slika, video materijala, novosti i dr. SEO možemo podijeliti na stranici (on-site) i izvan stranice (off-site). 
On-site/on-page SEO su radnje za poboljšanje sadržaja web-stranice u svrhu prepoznatljivosti web-tražilicama. 
Off-site SEO su radnje poduzete izvan mrežne stranice, koje utječu na njezino rangiranje na web-tražilicama.

On-site SEO pravila za uređenje web-stranice:
-pravilno uređenje naslova i opisa (prvi vidljivi elementi)
-slanje jasne poruke o kojoj govori web-stranica
-paziti na izbor ključnih riječi i njihovu učestalost
Važno je da se ključna riječ nalazi na više mjesta u stranici, primjerice, u naslovu, u URL-u, u tagu slike te da se ponavlja više puta u tekstu.

Poveznice koji vode na naslovnicu, poveznice za kretanje po kategorijama i potkategorijama trebaju biti dobro povezane, jednostavne i jednoznačno definirane, jer tako se omogućuje da pretraživači prepoznaju više sadržaja unutar jednog web- sjedišta.

On-site SEO brine se o HTML-ovu izvornom kodu stranica i svemu što je potrebno da bise SEO optimizacija neometano provela.

Podjela SEO optimizacija

U off-page SEO spada mjerenje broja linkova, provjera kvalitete linkova koji su povezani s vašom web-stranicom, a nalaze se na drugim web-stranicama ili društvenim mrežama. Što je više poveznica na pouzdanim stranicama prema vašoj stranici i sadržaju na njoj, to je bolje.

Treba biti oprezan pri biranju mrežnih stranica koje mogu podijeliti naše mrežne stranice, odnosno stranicu koju optimiziramo, jer njihova kvaliteta utječe na odluku web- pretraživača kako će pozicionirati povezane mrežne stranice.

 U tehnički SEO spada rad na tehničkim uvjetima koji utječu na brzinu učitavanja mrežne stranice, kao što su neispravne poveznice, pogreške 404, 403 i 500, ispravak grešaka servera, prilagodba na responzivni način rada, provjera HTTPS-a, otkrivanje i popravak grešaka indeksiranja, otkrivanje umnoženih metapodataka, umnoženog sadržaja, optimizacija slika i slično.

 SEO tehnike

SEO tehnike dijelimo na:

  • nedozvoljene (engl. black hat) SEO
  • konstruktivne (engl. white hat) SEO.

White hat SEO obuhvaća sve pozitivne i preporučljive metode optimizacije mrežne stranice. Usredotočen je na korisnika, a ne na tražilice. Svrha je ispunjenje želja korisnika. Primjer, biranje dobrog dizajna mrežne stranice prema smjernicama mrežnog pretraživača. Kreiraju se mrežne stranice koje olakšavaju indeksiranje mrežnim pretraživačima bez zavaravanja algoritma. Koristeći se ovim metodama, neće doći do negativnog rangiranja na tražilicama. Važnu ulogu igraju povratne poveznice jer mrežni pretraživači gledaju kvalitetu mrežne stranice na kojoj su poveznice objavljene. Važnija je kvaliteta tih stranica nego velik broj poveznica.

Black hat SEO podliježe kaznama ili ograničenjima što određuju mrežni pretraživači jer se služe nedopuštenim tehnikama kako bi se iskoristile slabosti u algoritmima mrežnih pretraživača. Ovakve tehnike mogu u kratkom roku postići dobar rang mrežne stranice. U slučaju otkrivanja takvih radnji mrežni pretraživači spuštaju rang stranica.

Skip to content